Sigurno vam je poznato da je za vaš biznis jedna od najbitnijih stavki u strategiji razvoja njegovo predstavljanje na internetu. Internet je mesto gde se dešava najveći procenat prodaje, stoga vaš sajt mora po svakom segmentu biti reprezentativan i dizajniran tako da pruža kvalitetno korisničko iskustvo.
Korisničko iskustvo je zapravo i glavna tema ovog teksta. Predstavljamo vam jedan od najefikasnijih i najisplativijih načina da unapredite korisničku podršku na svom sajtu – chatbot.
Šta je chatbot?
Vrlo je moguće da ste do sada čuli za ovaj marketinški termin s obzirom na to da njegova popularnost raste i da se vrlo često pominje kada se govori o marketing metodama. U Srbiji se još uvek ne koristi njegov puni potencijal iako je agencija New Look Entertainment omogućila svima da koriste ovaj alat, kao i mnoge druge proizvode. No, to za vas znači da imate priliku da budete među najboljima koji ga koriste i tako se izdvojite među konkurencijom, a uz sve to vam pružamo i Chatbot je postao globalni trend u svetu digitalnog marketinga čiju vrednost sve više ljudi prepoznaje i shodno tome ga uključuje u svoju digital marketing strategiju. Ali, i ako niste do sada upoznati sa ovim pojmom, upoznaćemo vas sa njegovim značenjem, svrhom i kako taj marketinški metod može indirektno unaprediti vaš biznis.
Predstavlja vrstu računarskog programa, odnosno softversku aplikaciju, koja služi da se automatizuje korisnička podrška na vašem sajtu. Na koji način? Tako što predstavlja prvi liniju komunikacije sa korisnicima. Koncipiran tako da prema unapred programiranim ključnim rečima da odgovor korisnicima i ponudi im pomoć u vidu konsultacije vezano za proizvode/usluge koje nudite na sajtu ili na društvenoj mreži Facebook. Ovaj alat je, dakle, prva linija komunikacije između vas i vašeg potencijalnog kupca.
Kako chatbot može unaprediti vaše poslovanje?
Na početku teksta smo pomenuli da je za vaše poslovanje izrazito važno da posvetite pažnju svakom segmentu na sajtu. To se odnosi na potpunu optimizaciju koja uključuje relevantan sadržaj i funkcionalnost samog sajta. Kada korisnik poseti vaš sajt, vi imate samo jedan cilj – da ga konvertujete u kupca, a to ćete postići jedino ako mu vaš sajt pruža dobro korisničko iskustvo.
Uloga chatbot-a na vašem sajtu je upravo to – da posetilac vašeg sajta dobije odgovore koji ga zanimaju bez čekanja na odgovor putem mejla ili poziva. On je zapravo vaš virtuelni asistent koji će voditi komunikaciju sa kupcem i pružiti mu odgovore na pitanja brzo i efikasno. Prilikom posete vašem sajtu, pojavljuje se prozorčić za chat sa pitanjem “Kako mogu da Vam pomognem?”, korisnik napiše svoje pitanje i dalje se komunikacija odvija na taj način. Ovaj vid ostvarivanja interakcije sa posetiocem vašeg sajta pruža dobro korisničko iskustvo, jer je korisnik zadovoljan što mu je omogućeno da dobije odgovore na pitanja bez suvišnog čekanja, i to odmah po dolasku na sajt. Na taj način povećavate šanse da on ne bude samo posetilac, već i kupac vašeg proizvoda/usluga, jer je zadovoljstvo korisnika onim što dobije na vašem sajtu direktno proporcionalno želji da sarađuje sa vama i obavi kupovinu onoga što na sajtu nudite. Iz tog razloga je veoma koristan marketinški alat koji će doprineti razvoju vašeg biznisa kao unapređen sistem korisničke podrške.
Najisplativije rešenje za unapređenje korisničke podrške
Chatbot je programiran tako da vaš virtuelni asistent radi non-stop, bez ograničenja. Korisniku je u svakom trenutku dostupna opcija da postavi pitanje i na njega momentalno dobije adekvatan odgovor. Govorili smo o tome da je ovakav sistem veoma značajan jer direktno doprinosi zadovoljstvu korisnika ažurnošću sajta i brzinom dobijanja odgovora, a jedino zadovoljan korisnik može postati vaš kupac/klijent.
Stoga, ovaj alat umnogome doprinosi vašem brendiranju na internetu, dajući korisniku podršku u vidu konsultacija koja je dostupna danonoćno, bez ograničenja. Kao takav, chatbot predstavlja rešenje za korisničku podršku koje se najviše isplati, budući da zamenjuje ljudski faktor. Zamislite samo koliko bi koštalo da morate platiti zaposlene koji bi radili u tri smene da postignu ono što postiže ova softverska aplikacija. Njegova apsolutna prednost je što bez mana daje odgovore na postavljena pitanja, tako da je neprimetno da zapravo odgovara sistem, a ne realna osoba. Chatbot vam štedi resurse, novac i vreme, a pruža 24/7/365 podršku za posetioce vašeg sajta i na najbolji način predstavlja vas koji stojite iza biznisa – verodostajan, odgovoran prema korisniku i vrlo profesionalan.
Leave A Comment